Jak chytit podvodníka pomocí matematiky (matematicko-programovací cvičení)

Tento problém je inspirovaný hrou z youtubového kanálu Primer

Vaším cílem je přijít s algoritmem, který Vám dá co nejvyšší skóre v jednoduché hře, kterou naleznete zde. Toho dosáhnete tím, že správně klasifikujete bloby jako férové nebo podvodníky.

Pravidla hry:

Na každém tahu máte tři možnosti:

  1. říct blobovi, ať hodí mincí
  2. klasifikovat ho jako férového
  3. klasifikovat ho jako podvodníka.

Na začátku máte k dispozici 100 hodů mincí a pokaždé, když házíte mincí, musíte jeden hod “zaplatit”.

Pokud bloba klasifikujete správně, zvýší se vám skóre o jedna a dostanete 15 bonusových hodů.

Pokud bloba klasifikujete špatně, skóre se nezmění, ale odečte se vám 30 hodů.

Důležité informace:

  • Výskyt podvodníků a férových je 1:1
  • Pravděpodobnost, že hlava padne férovému je 50 %
  • Pravděpodobnost, že hlava padne podvodníkovi je 75 %

Cvičení:

V interaktivním notebooku, který naleznete zde, můžete implementovat algoritmus, podle kterého byste se na každém tahu rozhodli, co dělat a
otestovat, jak dobře tento algoritmus funguje.

Doufám, že k tomu nejsou potřeba předchozí zkušenosti s programováním, a vše je dostatečně vysvětlené v notebooku. Pokud ne, dejte mi vědět do komentářů.

Other posts